Luty - przewidywane osiągnięcia dzieci
II/I Jesteśmy samodzielni | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: muzyczno-ruchowej Taniec łyżki i widelca; orientacyjno-porządkowych: Przyjaciele Misia Uszatka, Z garnka dogarnka; z elementem rzutu − Celujemy do garnka. – Lepi ze śniegu budowle podczas zabaw na świeżym powietrzu. | – Dostrzega, że emocje przeżywają wszyscy – dorośli i dzieci.
| – Współdziała z dziećmi w zabawie. | – Wyjaśnia, na czym polega praca kucharki. – Rozpoznaje i nazywa przedmioty z kuchni, określa ich zastosowanie. – Segreguje łyżki według wielkości. – Samodzielnie przygotowuje kanapki z pokrojonych produktów. – Rytmicznie klaszcze. – Wie, do czego służy łyżka, łyżeczka, widelec. – Ozdabia rysunek, stemplując stemplami z ziemniaków. ̶ Recytuje wiersz Tadeusza Śliwiaka Łyżka i widelec. |
II/II Baśniowy świat | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementem czworakowania − Przejdź przez tunel; ruchowo-naśladowczej Chodzę jak król, chodzę jak królowa; muzyczno-ruchowej Niedźwiedzie i myszki. – Podczas zabaw na świeżym powietrzu rzuca śnieżkami do obręczy i uczestniczy w slalomie. | – Pokazuje, jak je cieszy padający śnieg.
| – Stosuje zwroty grzecznościowe. | – Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania. – Przykleja na sylwetach króla i królowej elementów ich strojów. – Reaguje odpowiednimi ruchami na podane sygnały. – Liczy w zakresie czterech. – Układa sylwetę krasnoludka z klocków w kształcie figur geometrycznych.
|
II/III Chciałbym być matematykiem | − Uczestniczy w zabawach ruchowych: bieżnej Zamieniamy się miejscami; z elementem równowagi − Utrzymaj równowagę; muzyczno-ruchowej Wędrująca piłka. – Rozwija zręczność i szybkość podczas zabaw na świeżym powietrzu.
| – Próbuje radzić sobie z emocjami. | – Współdziała w zabawie.
| – Określa wysokość przedmiotów względem siebie. – Podaje przykłady lekkich przedmiotów i ciężkich przedmiotów. – Dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy obrazków. – Ozdabia rysunek wagi według własnego pomysłu. – Składa w całość obrazek pocięty na cztery części. – Dobiera pasujące do siebie przedmioty przedstawione na obrazkach. – Reaguje ruchem na zmiany dynamiki. – Wie, jak robi się zakupy. |