Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Regulamin Rady Rodziców

Rozdział  I

Podstawa prawna

& 1

  • Podstawę prawną niniejszego regulaminu stanowią:
  • 83 i 84 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018 r. Poz. 996,1000,1290,1669).
  • Statut

Rozdział II

Postanowienia ogólne

& 2

  • Ilekroć w regulaminie jest mowa o przedszkolu, należy przez to rozumieć Przedszkole nr 76 w Łodzi.
  • Ilekroć w regulaminie jest mowa o rodzicach, należy przez to rozumieć ogół rodziców, lub opiekunów prawnych dzieci uczęszczających do
  • Ilekroć w regulaminie jest mowa o organach przedszkola, należy przez to rozumieć odpowiednio:
  • Dyrektora przedszkola,
  • Radę Pedagogiczną.
  • Rada Rodziców, zwana dalej również Radą, stanowi reprezentację rodziców wobec organów przedszkola i działa zgodnie z ustawą o systemie oświaty, statutem przedszkola oraz niniejszym regulaminem.

Rozdział III

Cele, zadania i kompetencje Rady Rodziców

& 3

  • Kompetencje Rady Rodziców:
    1. może występować do dyrektora i innych organów placówki, organu prowadzącego przedszkole oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach placówki,
    2. przedstawia opinię o pracy nauczyciela,
    3. opiniuje:
  • programy i harmonogramy poprawy efektywności kształcenia lub wychowania przedszkola,
  • projekt planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola,
  • wysokość stawki żywieniowej, ustalonej przez dyrektora przedszkola,
  • Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
  1. a) wewnętrzną strukturę i tryb pracy,
  2. b) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców.
  • Rada Rodziców może tworzyć stałe lub doraźne komisje i zespoły robocze spośród członków rad oddziałów i innych rodziców i osób współdziałających z rodzicami z poza przedszkola (jako ekspertów) dla wykonania określonych zadań.
  • Do celów statutowych Rady należy:
  1. reprezentowanie ogółu rodziców przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola w tym zakresie spraw.
  2. działanie na rzecz opiekuńczej funkcji przedszkola.
  3. wspieranie przedszkola w jego działalności statutowej,
  4. inicjowanie i organizowanie prac na rzecz przedszkola, tj.:
  • organizowanie zajęć wspierających dodatkowo rozwoj dzieci,
  • zakupu zabawek, pomocy dydaktycznych i elementów wyposażenia przedszkola,
  • koncertów i teatrzyków,
  • wycieczek, imprez okolicznościowych, upominków oraz nagród dla dzieci,
  • oraz inne wspierające statutową działalność przedszkola.
  • Zadaniem Rady Rodziców jest:
  1. współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci poprzez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym,
  2. uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy

przedszkola i zaspokajania potrzeb dzieci,

  1. prezentowanie wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola,
  2. przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz przedszkola i działalności finansowej Rady Rodziców.

Rozdział  IV

Tryb wyboru Rady Oddziałowej i Rady Rodziców

 & 4

  • Kadencja Rady Rodziców trwa jeden
  • Wybory do Rady Rodziców są przeprowadzane corocznie we wrześniu na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału i odbywają się bez względu na frekwencję rodziców.
  • Do udziału w wyborach Rady Oddziałowej (tzw. „trójki klasowej”) uprawnieni są rodzice dzieci danego oddziału. Jedno dziecko może być reprezentowane w wyborach tylko przez jednego
  • Rada Oddziałowa liczy 3 rodziców danego oddziału.
  • Rodzice dzieci danego oddziału wybierają w głosowaniu tajnym ze swego grona Radę Oddziałową.
  • Rada Oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców.
  • Wybory do Rad Oddziałowych przeprowadza wychowawca grupy.

& 5

  • Pierwsze posiedzenie Rady Rodziców powinno się odbyć nie później niż w terminie czternastu dni od przeprowadzenia wyborów Rad Oddziałowych.
  • Wybory do władz Rady Rodziców odbywają się w głosowaniu tajnym, na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w
  • Rada Rodziców wybiera ze swego grona Prezydium Rady Rodziców: Przewodniczącego, jego Zastępcę, Sekretarza oraz
  • Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze złożenia pisemnej rezygnacji, podanej do wiadomości Rady Rodziców lub odwołania na wniosek rodziców bądź członka Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
  • W przypadku zaistnienia konieczności uzupełnienia składu Rady Rodziców, należy przeprowadzić wybory uzupełniające z zachowaniem reguł wyborów określonych w 4 pkt.5.
  • Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą większości członków

Rozdział V

Zadania Rad Oddziałowych

 & 6

  • Przedstawiciel Rady Oddziałowej reprezentuje rodziców dzieci danego oddziału w Radzie Rodziców na zasadach wynikających z niniejszego
  • Rada Oddziałowa może występować, w porozumieniu z wychowawcą dzieci, z wnioskami do dyrektora, nauczycieli oraz Rady Rodziców w sprawach istotnych dla dzieci danego oddziału.
  • Rada Oddziałowa współdziała z przewodniczącym Radą Rodziców w celu wykonania zadań o charakterze ogólnoprzedszkolnym.
  • Rada Oddziałowa może organizować, z własnej inicjatywy lub na wniosek wychowawcy dzieci, zebrania rodziców danego oddziału.

Rozdział  VI

Zadania członków Zarządu Rady Rodziców

& 7

  • Zadaniem przewodniczącego jest kierowanie pracami Rady Rodziców oraz:
  1. współpraca z dyrekcją przedszkola w dostosowaniu zadań i celów rady rodziców do konkretnych potrzeb przedszkola
  2. opracowanie wspólnie z prezydium projektu planu działalności, łącznie z planem finansowym na dany rok szkolny i przedstawienie go do zatwierdzenia radzie rodziców,
  3. dokonywanie podziału zadań i obowiązków między członków,
  4. zwoływanie i prowadzenie zebrań rady rodziców i prezydium,
  5. określenie zakresu zadań komisji,
  6. dokonywanie doraźnych kontroli działalności finansowo-gospodarczej rady,
  7. składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowo-gospodarczej rady ogółowi rodziców na walnym zebraniu,
  8. przekazywanie uchwał , opinii i wniosków dyrektorowi przedszkola i radzie pedagogicznej,
  9. reprezentowanie rady rodziców.
  • Zadaniem skarbnika jest prowadzenie działalności finansowo-gospodarczej rady rodziców,
    a w szczególności:
  1. organizowanie wpływów finansowych na działalność rady rodziców,
  2. nadzór nad pełną i bieżącą realizacją planowanych dochodów oraz prawidłowym
    i celowym zgodnym z przeznaczeniem i obowiązującymi przepisami wykonywaniem wydatków,
  3. opracowanie w porozumieniu z prezydium projektów planów finansowych i nadzór nad prawidłową realizacją.
  4. kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą,
  5. przekazywanie oryginałów faktur/paragonów do dokumentacji (teczki) Rady Rodziców, przechowywanej na terenie przedszkola
  • Zadaniem sekretarza jest:
  1. protokołowanie posiedzeń rady rodziców,
  2. pisanie uchwał i opinii i przekazywanie ich do podpisania odpowiednim organom rady,
  3. pisanie ogłoszeń skierowanych do ogółu rodziców.

Rozdział VII

Posiedzenia Rady

 & 8

  • Posiedzenia Rady Rodziców odbywają się w terminach ustalonych, nie rzadziej niż dwa razy do roku oraz w razie
  • Posiedzenia Rady Rodziców mogą też być zwoływane w każdym czasie: z inicjatywy 3/4 składu Rady, na wniosek Dyrektora Przedszkola, Rady Pedagogicznej, Rady Oddziałowej lub Komisji
  • Posiedzenia Rady Rodziców są prowadzone przez Przewodniczącego lub jego zastępcę,
    a w przypadku ich braku przez Dyrektora
  • W posiedzeniach Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym Dyrektor, nauczyciele, członkowie Rad Oddziałowych lub inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego za zgodą lub na wniosek
  • Posiedzenia Rady Rodziców są protokołowane.
  • Dokumentacja zebrań oraz protokoły Rady Rodziców stanowią dokumentację przedszkola w oryginale, a kopie posiada sekretarz Rady Rodziców.

Rozdział  VIII

Zasady działalności finansowej Rady Rodziców

& 9

  • Fundusze Rady Rodziców powstają z:
    1. dobrowolnych składek rodziców oraz wpłat z innych źródeł,
    2. dochodów osiągniętych z działalności rady lub jednostek działających na jej rzecz,
    3. dotacji, darowizn, prowizji.
  • Środki finansowe gromadzone przez Rade Rodziców są:
  1. przetrzymywane na koncie bakowym Rady Rodziców;
  2. wszelkie wpłaty i wypłaty z konta Rady Rodziców są dokumentowane i rozliczane za pomocą czeków, druków KW (kasa wypłaciła) ora FV i lub paragonów przez skarbnika
    i jedna osobę upoważnioną.
  3. wpłaty rodziców oraz inne przychody zbiera skarbnik. On też prowadzi podręczną kasę rady, realizuje rachunki, sporządza dowody.
  • Wysokość minimalnej składki ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
  • Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę od ustalonej.
  • Rada Rodziców może odroczyć wpłatę części składki, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części składki na ich pisemny wniosek – załącznik nr 1.
  • O częstotliwości oraz terminie do którego należy wpłacać składki decyduje Rada Rodziców na pierwszym zebraniu.
  • Składki rodziców są rejestrowane przez skarbnika w sposób ustalony przez Radę Rodziców.
  • Fundusze rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacanie koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych, upominków dla dzieci, itp.
  • Wszystkie dokumenty finansowe przechowywane są przez Skarbnika
  • Do piątego każdego miesiąca wszystkie dokumenty finansowe ( faktury, paragony) wynikające z transakcji przeprowadzonych na rachunku rady rodziców w poprzednim miesiącu rozliczeniowym przekazywane są skarbnikowi oraz dyrektorowi przedszkola.
  • Co kwartał skarbnik przygotowuje sprawozdanie finansowe do wglądu dla pozostałych rodziców, które umieszcza na tablicy Rady Rodziców. Sprawozdanie o którym mowa
    w punkcie 13) jest przekazywane mailowo członkom Rady Rodziców
  • Sprawozdanie o którym mowa w punkcie 13) musi by zatwierdzone przez Komisje Rewizyjną oraz zebranie  plenarne rady rodziców. Rada rodziców może w ramach zatwierdzonego preliminarza przesuwać zaplanowane kwoty
  • Okres rozliczeniowy trwa od 1 września do 31 sierpnia i jest podzielony na 12 miesięcy rozliczeniowych
  • Wydatki nagłe do 100 zł (słownie: sto złotych 00/100) wymagają zatwierdzenia przez Przewodniczącego lub Skarbnika rady Rodziców, nie wymagają zatwierdzenia przez wszystkich członków RR
  • Rada Rodziców może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem rady zgodnie z ustalonym regulaminem i planem wydatków.

Rozdział  IX

Prawa i obowiązki członków Rady rodziców

& 10

  • Członkowie Rady Rodziców mają prawo:
  1. dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne lub dotyczącymi spraw personalnych,
  2. opiniowania projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola,
  3. wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach przedszkola,
  4. głosowania na równych prawach w przypadku wszystkich decyzji podejmowanych przez Radę,
  5. wnioskowania o dokonanie oceny pracy nauczyciela,
  • Członkowie Rady Rodziców mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach W przypadku nieobecności członka Rady na dwóch posiedzeniach z rzędu Rada może wystąpić na zebraniu rodziców oddziału o wybór innej osoby na przedstawiciela do Rady.
  • Członek Rady Rodziców jest zobowiązany do podania adresu poczty elektronicznej pozwalających na sprawny i bezpośredni
  • Członkowie Rady Rodziców mają obowiązek bieżącego przekazywania swoim oddziałom informacji z posiedzeń Rady Rodziców dotyczących ich oddziałów.
  • Rada Rodziców w sprawach wykraczających poza jej kompetencje może zwołać ogólne zebranie rodziców.
  • Wszyscy członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje społecznie.

Rozdział X

Postanowienia końcowe

& 11

  • Działalność Rady Rodziców nie może być sprzeczna ze statutem przedszkola
    i obowiązującymi przepisami.
  • W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
  • Jeśli uchwały rady są sprzeczne z obowiązującymi przepisami lub interesem przedszkola, dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie i przedstawia sprawę do decyzji organowi prowadzącemu.
  • Zasady współdziałania organów przedszkola:
  1. koordynatorem współdziałania poszczególnych organów przedszkola jest dyrektor przedszkola, który zapewnia każdemu z organów możliwość swobodnego działania
    i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji i umożliwia bieżącą wymianę informacji,
  2. organy przedszkola mają możliwość swobodnego podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji zawartych w regulaminach,
  3. organy przedszkola współpracują ze sobą mając na celu stworzenie jak najlepszych warunków rozwoju wychowankom oraz podnoszenie poziomu pracy przedszkola,
  4. organy przedszkola informują się wzajemnie o proponowanych i planowanych działaniach lub decyzjach poprzez:
  • wzajemne uczestnictwo przedstawicieli organów w naradach,
  • bezpośrednie kontakty ich przedstawicieli,
  • komunikaty i zarządzenia dyrektora przedszkola umieszczane na tablicy ogłoszeń,
  • decyzje podejmowane w poszczególnych organach są ujmowane w formie protokołów i przedstawiane dyrektorowi.
  • Sposób rozwiązywania sporów między organami:
  1. wszelkie spory między organami przedszkola rozstrzyga dyrektor przedszkola, uwzględniając zakresy kompetencji tych organów,
  2. w przypadku nie znalezienia konsensusu, w zależności od problemu, dyrektor może zwrócić się o pomoc do organu prowadzącego lub do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
  3. rozstrzygnięcie tych organów jest ostateczne.
  • Decyzje podejmowane w poszczególnych organach są ujęte w formie protokołu
    i przedstawione dyrektorowi.
  • Rada Rodziców posługuje się pieczątką o brzmieniu

Rada Rodziców

przy Przedszkolu Miejskim Nr 76 w Łodzi

Gałczyńskiego 9

  • Zmiany w Regulaminie wymagają formy Uchwały, która może zostać podjęta na posiedzeniu Rady Rodziców w drodze głosowania większością głosów przy obecności, co najmniej połowy członków Rady.
  • Regulamin Rady Rodziców z dnia 29.09.2020 traci ważność z dniem 14.03.2022r.
  • Nowy Regulamin rady Rodziców wchodzi w życie z dniem 15.03.2022r.