Styczeń - przewidywane osiągnięcia dzieci
I/I
Zwierzęta są głodne
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych: Zwierzęta w lesie, Ptaszki − do domków!; z wykorzystaniem chusty animacyjnej − Ptaki.
– Bawi się na śniegu, na świeżym powietrzu.
– Wspólnie lepi bałwana, chodzi po śladach na śniegu.
– Wie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania; jest opiekuńcze względem nich.
– Komunikuje się z dziećmi i z dorosłymi.
– Wypowiada się, jak pomóc ptakom.
– Wie, co to jest karmnik.
– Wykonuje obrazek karmnika z nasionami.
̶ Określa nastrój melodii piosenki.
– Reaguje odpowiednim ruchem na muzykę o różnym natężeniu.
̶ Rozpoznaje i nazywa wróbla.
̶ Wykonuje ptaka z kół techniką origami.
̶ Układa karmnik z klocków w kształcie figur geometrycznych.
̶ Wie, że leśnik pomaga zwierzętom w zimie.
I/II
Zimo, baw się z nami
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: muzyczno-ruchowych: Kulig, Jedziemy na sankach; z elementem toczenia − Toczymy śniegowe kule; orientacyjno-porządkowej Jedziemy na sankach.
– Na świeżym powietrzu lepi na czas śnieżne kule.
– Dostrzega piękno zimowej przyrody, sprawia mu to satysfakcję estetyczną.
– Wypowiada się na temat znaczenia pracy wykonywanej nocą.
– Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Śnieg.
– Rysuje obrazek białą kredą na granatowym tle.
– Składa w całość obrazek pocięty na części.
– Wykonuje sylwetę bałwanka z gotowych elementów.
– Rozpoznaje piosenki po melodiach nuconych przez nauczyciela.
̶ Nazywa sprzęt zimowy.
I/III
Babcia i dziadek
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementem równowagi − Śniadanie dla babci i dziadka; orientacyjno-porządkowej Ukłony dla babci i dziadka; muzyczno-ruchowej Jedziemy samochodem do dziadków.
– Podczas zabaw na świeżym powietrzu lepi dużą kulę śnieżną.
– Szuka wsparcia w trudnych emocjonalnie dla niego sytuacjach.
– Podaje informacje na temat swoich babć i dziadków (imiona, ulubione zajęcia).
̶ Uczestniczy w zintegrowanym spotkaniu z babciami i dziadkami.
– Wie, że należy pomagać starszym osobom.
– Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Życzenia.
– Śpiewa piosenkę Babcia i dziadek.
– Realizuje proste tematy rytmiczne z wykorzystaniem bębenka.
– Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki: wysokie, niskie, długie, krótkie.
– Przykleja małe, papierowe kwiaty na kartonowych sercach.
– Wykonuje laurkę dla babci i dziadka.