Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień 2024
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- rozwijanie mowy,
- wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- porównywanie liczebności zbiorów,
- utrwalanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo,
- zapoznanie ze znakami matematycznymi: <, >, =,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z muzyką,
- aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce,
- pozyskiwanie wiedzy na temat pracy górnika,
- porównywanie strojów górnika – galowego i roboczego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- poznawanie zastosowania węgla,
- poznawanie właściwości fizycznych węgla,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z tradycją wręczania prezentów 6 grudnia,
- współdziałanie z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy,
- rozwijanie mowy,
- opisywanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualną porą
roku, - rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie świadomości własnego ciała
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
- udział w zabawach integrujących grupę,
- ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,
- nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
- badanie i określanie właściwości fizycznych śniegu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- uczestniczenie w zabawach zgodnie z instrukcją,
- doskonalenie umiejętności eksperymentowania, szacowania i przewidywania,
- doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania obiektów. poznawanie
tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, - rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- nazywanie dni tygodnia, dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu, posługiwanie się
liczebnikami – głównymi i porządkowymi, - rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do poprawy sprawności ruchowej.
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- wzbogacanie wiedzy na temat tradycji przystrajania choinki na święta,
- rozwijanie wrażliwości zmysłów.
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do poprawy sprawności ruchowej,
- zapoznanie z tradycją przygotowywania uroczystej kolacji – wigilii – w czasie
świąt Bożego Narodzenia, - poznawanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych.
- wzbogacanie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści
życzeń, - rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, określanie kierunków i ustalanie położenia obiektu na płaszczyźnie