Czerwiec - przewidywane osiągnięcia dzieci
VI/I Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Zgubiony partner; ruchowo-naśladowczej Kto takpotrafi?; rozwijających szybką reakcję na sygnał – Jesteśmy cicho, Kłaniam się koledze (koleżance). – Podczas zabaw na świeżym powietrzu rzuca kółkiem do ringa. | – Pokazuje, jak się cieszy, że ma kolegów i koleżanki. | – Chętnie bawi się z innymi dziećmi. | – Wskazuje różnice między dwoma podobnymi obrazkami. – Odpowiada na pytania dotyczące wiersza. – Wie, co to znaczy, że ktoś jest miły. ̶ Wypełnia rysunek piaskownicy bibułą lub żółtym papierem, nakleja obrazki zabawek. ̶ Wie, że hałas szkodzi zdrowiu. ̶ Ilustruje ruchem piosenkę. ̶ Rysuje postać ludzką. |
VI/II Moje podwórko | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: bieżnej Przebiegnij nadrugą stronę; ruchowo-naśladowczych: Jedziemy na rowerze, Zabawy podwórkowe; z elementem czworakowania Pieski – na spacer!; z elementem podskoku – Duże piłki i małe piłki. – Bawi się na świeżym powietrzu, z wykorzystaniem urządzeń z ogrodu przedszkolnego. | – Pokazuje ustalone emocje w zależności od tego, co N. robi z piłką. | – Stosuje zwroty grzecznościowe. | – Wypowiada się na temat swojego podwórka. – Stempluje stemplami z ziemniaków koła różnej wielkości i w różnych kolorach. – Segreguje kartonowe koła według wielkości. – Rozpoznaje zwierzęta po wyglądzie wybranych części ciała. – Prawidłowo posługuje się pędzlem i farbami. – Śpiewa piosenkę Na moim podwórku. |
VI/III Wakacje, znów będą wakacje | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: z elementem skoku − Zanurzamy się wwodzie; bieżnej Latające sówki; orientacyjno-porządkowej Samochody; ruchowo-naśladowczej Nad morzem; muzyczno-ruchowych: Płyniemy statkiem, Wakacyjne pociągi. | − Z żalem żegna kolegów i koleżanki. | – Współdziała w zabawie i pracy.
| – Podaje wybrane cechy lata. – Rozpoznaje i nazywa wybrane środki lokomocji. – Wykonuje sylwetę statku według wzoru. – Układa kwiatek z części. – Wie, co można robić nad morzem. – Reaguje na zmienny akompaniament. ̶ Rysuje po śladach rysunków. |