Grudzień - przewidywane osiągnięcia dzieci
XII/I
Czy smoki to dinozaury?
– Wymienia konsekwencje niewłaściwego ubierania się w zależności od warunków pogodowych.
– Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.
− Uczestniczy w zabawach ruchowych: bieżnych: Kto złapie smoka?, Gonisz dinozaura; rozwijającej koncentrację uwagi − Krok do przodu, krok do tyłu; orientacyjno-porządkowej Pełne wagoniki, puste wagoniki.
– Rozpoznaje podstawowe emocje – smutek, złość, strach, radość.
– Bawi się ze starszymi dziećmi podczas spotkania z mikołajem.
– Odpowiada na pytania dotyczące utworu.
– Reaguje na zmianę tempa.
– Łączy obrazki tych samych przedmiotów – małych i dużych.
– Wie, że węgiel powstał ze skamieniałych drzew i innych roślin.
̶ Wie, że górnik pracuje w kopalni.
̶ Lepi figurki dinozaurów.
̶ Porównuje obrazki, wskazuje trzy różnice między nimi.
̶ Układa koła według dostrzeżonego rytmu.
̶ Liczy w zakresie trzech.
XII/II
Nadeszła zima
− Uczestniczy w zabawach ruchowych: o charakterze integracyjnym − Bałwanek do bałwanka; orientacyjno-porządkowej Wirujące płatki śniegu; muzyczno-ruchowej Jedziemy na saneczkach; ruchowo-naśladowczej Zabawy zimowe.
– Bezpiecznie bawi się na śniegu.
– Określa, jak się czują bałwanki przedstawione na obrazkach; naśladuje ich emocje.
– Przestrzega zasad ustalonych w zabawie.
– Wymienia oznaki zimy.
– Nazywa większość kolorów.
– Wydziera dowolne kształty z bibuły.
– Wykonuje niebieską bombkę z gwiazdką.
– Porusza się przy piosence Pani zima.
– Szereguje przedmioty według wzrastającej wielkości, a potem – malejącej wielkości.
̶ Określa, jaki jest śnieg.
̶ Porównuje długość dwóch przedmiotów, stosuje słowa: długi, krótki.
XII/III
Święta tuż-tuż
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczej Choinka na wietrze; orientacyjno-porządkowych: Śnieżynki, Idź – stój!
– Bawi się śniegiem na świeżym powietrzu.
– Wymienia zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas zabaw zimowych.
– Pokazuje, jak się cieszy, że będą święta.
– Stara się współdziałać w zabawach.
̶ Wspólnie ubiera choinkę w sali.
̶ Bawi się z rodzicami na spotkaniu w przedszkolu.
– Wypowiada się na temat choinki z wiersza.
– Wodzi palcami po śladzie rysunku choinki.
– Porównuje gałązki świerka i sosny.
– Wykonuje gwiazdkę z długich i z krótkich pasków papieru.
– Wspólnie wykonuje łańcuszek na choinkę z kolorowych pasków papieru.
– Porusza się rytmicznie przy muzyce.
̶ Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Choineczka.