Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna "Magiczny świat Łucji"

Od października w Naszej grupie realizowana jest innowacja pedagogiczna "Magiczny świat Łucji". Naturalną potrzebą każdego człowieka jest potrzeba poznania i zrozumienia otaczającej go rzeczywistości. O ile człowiek dorosły sam wyznacza granice swego poznania, o tyle dziecko zawsze jest skazane na pomoc innych. Wiele uwagi poświęca się obecnie zagadnieniu odkrywania świata przez dzieci w wieku przedszkolnym. Jest to najlepszy czas aby rozwijać chęć poznawania otoczenia poprzez zabawy badawcze czy eksperymenty. Dziecięce odkrycia zajmują szczególne miejsce wśród rożnych dróg i sposobów nabywania doświadczeń poznawczych. Trzeba dążyć do tego, aby z czasem dziecko zaczęło inaczej patrzeć na otoczenie techniczne i wykazywało zainteresowanie badawcze, rozpoczęło próby szukania własnych, twórczych rozwiązań. Zadaniem nauczyciela jest planowe i celowe zorganizowanie sytuacji edukacyjnej w której wystąpi aktywizowanie procesów poznawczych oraz rozbudzanie wiedzy o świecie. W celu stwarzania warunków do rozwijania pomysłowości, odkrywania, badania, eksperymentowania, nauczyciel powinien określić temat, dostarczyć odpowiednie materiały do pracy, określić czas wykonania i zapewnić bezpieczeństwo wychowanków. Ciekawość poznawcza wyraża dziecko w pytaniach: Dlaczego? Po co? Można na nie odpowiadać, ale lepiej pozwolić mu na samodzielne dochodzenie prawdy. Realizacja treści zawartych w innowacji pedagogicznej pt. „Magiczny świat Łucji – zabawy badawcze” pozwoli moim wychowankom aktywnie kształtować zainteresowania, badać otaczająca ich rzeczywistość wszystkimi zmysłami i przy użyciu narzędzi przeze mnie dostarczonych. Zgodnie z moimi założeniami zaspokoi ona także potrzeby dziecka, zachęci do myślenia, porównywania, opowiadania, badania, eksperymentowania, wpłynie na wyobraźnie dzieci. Zadaniem każdego nauczyciela jest kształcić dzieci na mądrych, dociekliwych i twórczych ludzi, zdolnych do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo – skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. Eksperymentowanie daje dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.