Listopad - przewidywane osiągnięcia dzieci
Listopad/ tydzień pierwszy
Temat: "Pada deszcz"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych: "Uwaga, kałuża!", "Pod parasolem", "Słonko świeci – deszcz pada";
- z elementem równowagi "Chodzimy w kaloszach".
– Pokazuje miną, gestem, jak wygląda smutny parasol, a jak wesoły parasol.
– Bawi się z innymi dziećmi.
– Ilustruje wiersz ruchem.
– Liczy w zakresie trzech.
– Lepi kałuże z plasteliny.
– Maluje chmurę na szarym papierze.
̶ Rozpoznaje i nazywa kolory: żółty, zielony, niebieski, czerwony.
– Gra na nietypowych instrumentach.
̶ Wypowiada się na temat kaloszy.
Listopad/ tydzień drugi
Temat: "Dbamy o zdrowie"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- muzyczno-ruchowych: "Muzyczne figurki", "Taniec mydeł i mydełek",
- z elementem równowagi "Między szczebelkami drabiny";
- ruchowo-naśladowczych "Lustro"," Szczotkujemy zęby".
– Wypowiada się na temat tego, czego się boi.
– Nawiązuje przyjaźnie (tymczasowe) z wybranymi kolegami/koleżankami.
– Odpowiada na pytania dotyczące wiersza.
– Robi kulki z gazety i przykleja na obrazku kosza.
– Maluje sylwetę ręcznika na ulubiony kolor.
– Reaguje określonym ruchem na wysokie dźwięki i niskie dźwięki.
– Wie, na czym polega praca stomatologa.
̶ Ozdabia rysunek kubeczka do mycia zębów gotowymi elementami.
̶ Wskazuje lekkie przedmioty i ciężkie przedmioty.
Listopad/ tydzień trzeci
Temat: "Domowi ulubieńcy"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- bieżnej "Myszki i kotek";
- muzyczno-ruchowej "Pieski";
- ruchowo-naśladowczej "Kotki bawią się piłeczkami";
- orientacyjno-porządkowych: "Pieski i kości", "Kotek i myszki".
– Ustawia się w kole, w parze, w rzędzie.
– Uczestniczy w popularnych zabawach na świeżym powietrzu (np. "Komórki do wynajęcia"; "Gąski, gąski, do domu").
– Właściwie reaguje w razie zaatakowania go przez psa.
– Wie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania; jest w stosunku do nich troskliwe.
– Grzecznie zwraca się do dzieci i do dorosłych.
– Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Idzie kotek.
– Układa sylwetę budy z wypchanych elementów.
– Śpiewa piosenkę Przyjaciel.
– Naśladuje ruchy małego, wystraszonego pieska.
̶ Przykleja łatki na rysunku dalmatyńczyka.
̶ Wskazuje obrazki dotyczące określonych treści.
̶ Koloruje pyszczek kotka i dokleja mu wąsy z włóczki.
Listopad/ tydzień czwarty
Temat: "Urządzenia w moim domu"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- bieżnej "Poznaj swój kolor",
- orientacyjno-porządkowych "Odszukaj swoją parę", "Słonko świeci – deszcz pada";
- z zastosowaniem chusty animacyjnej "Imiona".
– Na świeżym powietrzu rzuca i łapie piłkę.
– Nazywa podstawowe emocje. – Przestrzega reguł zabawy. – Wypowiada się na temat żelazka.
– Rysuje swój dom.
– Wie, do czego służy odkurzacz.
– Ocenia wartość logiczną zdań.
̶ Maluje palcem paski na rysunku dywanu.
̶ Rozpoznaje wybrane urządzenia elektryczne po dźwiękach, jakie wydają.
̶ Śpiewa piosenkę Mój dom.
̶ Wypowiada wyraźnie większość głosek.
̶ Odkurza z osobą dorosłą za pomocą odkurzacza.