Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj - przewidywane osiągnięcia dzieci

V/I
Łąka wiosną

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: muzyczno-ruchowej Bocian i żabki; orientacyjno-porządkowych: Biedroneczki, Motyle i kwiaty.
– Bawi się w berka podczas zabaw na świeżym powietrzu.
– Dostrzega piękno łąki, sprawia mu to przyjemność.
– Odnosi się grzecznie do dorosłych i do dzieci.
– Wymienia nazwy wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę.
– Wymienia nazwy wybranych roślin rosnących na łące.
– Wykonuje biedronkę techniką origami.
– Śpiewa piosenkę Bocian.
̶ Zamalowuje kartkę z łodyżkami kwiatów i nakleja obrazki kwiatów.


V/II
Wiosna na wsi

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Koguty i kury; ruchowo-naśladowczej Naśladujemy zwierzęta; bieżnej Mały kot; z elementem toczenia – Psie figle.
– Uczestniczy w zabawach ze śpiewem, na świeżym powietrzu.
– Dostrzega, że pies i kot posiadają zdolność odczuwania; jest życzliwe i opiekuńcze względem nich.
– Stosuje zwroty grzecznościowe.
– Mówi wyraźnie.
– Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka.
– Naśladuje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.
– Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Chodzi kurka.
̶ Dobiera w pary zdjęcia dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka i ich dzieci.
̶ Śpiewa piosenkę Kogut.
̶ Wykleja rysunek kurczątek kulkami żółtej plasteliny.
̶ Wykleja rysunek psa brązowym papierem.


V/III
Znam różne zawody

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczych: Jesteśmy ogrodnikami, Pracujemy w kuchni; przy piosence Na ulicy.
– Bawi się w ogrodzie przedszkolnym, na świeżym powietrzu, z wykorzystaniem urządzeń.
– Szuka wsparcia u dorosłych podczas sytuacji trudnych dla niego emocjonalnie.
– Zgodnie bawi się z innymi dziećmi.
– Wie, na czym polega praca ogrodnika.
– Układa sylwetę słońca z gotowych elementów.
– Wie, co robi krawcowa.
– Nazywa wybrane zawody.
̶ Segreguje guziki według kolorów.
̶ Wie, na czym polega praca policjanta.
̶ Segreguje przedmioty według tego, czego potrzebują do pracy osoby wykonujące określone zawody.
̶ Śpiewa piosenkę Na ulicy.


V/IV
Moi rodzice

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczej Pomagam swojej mamie; rozwijającej umiejętność współdziałania
– Rodzinny spacer; muzyczno-ruchowej Chowaj się.
̶ Bawi się bezpiecznie, z wykorzystaniem urządzeń z ogrodu przedszkolnego.
– Pokazuje, jak się cieszy, że w przedszkolu odwiedzili je rodzice.
– Współdziała z innymi dziećmi podczas zabawy i pracy.
̶ Uczestniczy w uroczystości z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca.
– Wymienia członków swojej rodziny.
– Rysuje swoją rodzinę.
– Wie, czego nie powinny dotykać dzieci, żeby nie zrobić sobie krzywdy.
̶ Rysuje w ramce portret mamy.
̶ Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Dla mamy i taty.
̶ Liczy w zakresie czterech.
̶ Koloruje i ozdabia serduszka.
̶ Śpiewa piosenkę Dla mamy.