Maj - przewidywane osiągnięcia dzieci
V/I
Łąka wiosną
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: muzyczno-ruchowej Bocian i żabki; orientacyjno-porządkowych: Biedroneczki, Motyle i kwiaty.
– Bawi się w berka podczas zabaw na świeżym powietrzu.
– Dostrzega piękno łąki, sprawia mu to przyjemność.
– Odnosi się grzecznie do dorosłych i do dzieci.
– Wymienia nazwy wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę.
– Wymienia nazwy wybranych roślin rosnących na łące.
– Wykonuje biedronkę techniką origami.
– Śpiewa piosenkę Bocian.
̶ Zamalowuje kartkę z łodyżkami kwiatów i nakleja obrazki kwiatów.
V/II
Wiosna na wsi
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Koguty i kury; ruchowo-naśladowczej Naśladujemy zwierzęta; bieżnej Mały kot; z elementem toczenia – Psie figle.
– Uczestniczy w zabawach ze śpiewem, na świeżym powietrzu.
– Dostrzega, że pies i kot posiadają zdolność odczuwania; jest życzliwe i opiekuńcze względem nich.
– Stosuje zwroty grzecznościowe.
– Mówi wyraźnie.
– Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka.
– Naśladuje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.
– Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Chodzi kurka.
̶ Dobiera w pary zdjęcia dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka i ich dzieci.
̶ Śpiewa piosenkę Kogut.
̶ Wykleja rysunek kurczątek kulkami żółtej plasteliny.
̶ Wykleja rysunek psa brązowym papierem.
V/III
Znam różne zawody
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczych: Jesteśmy ogrodnikami, Pracujemy w kuchni; przy piosence Na ulicy.
– Bawi się w ogrodzie przedszkolnym, na świeżym powietrzu, z wykorzystaniem urządzeń.
– Szuka wsparcia u dorosłych podczas sytuacji trudnych dla niego emocjonalnie.
– Zgodnie bawi się z innymi dziećmi.
– Wie, na czym polega praca ogrodnika.
– Układa sylwetę słońca z gotowych elementów.
– Wie, co robi krawcowa.
– Nazywa wybrane zawody.
̶ Segreguje guziki według kolorów.
̶ Wie, na czym polega praca policjanta.
̶ Segreguje przedmioty według tego, czego potrzebują do pracy osoby wykonujące określone zawody.
̶ Śpiewa piosenkę Na ulicy.
V/IV
Moi rodzice
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczej Pomagam swojej mamie; rozwijającej umiejętność współdziałania
– Rodzinny spacer; muzyczno-ruchowej Chowaj się.
̶ Bawi się bezpiecznie, z wykorzystaniem urządzeń z ogrodu przedszkolnego.
– Pokazuje, jak się cieszy, że w przedszkolu odwiedzili je rodzice.
– Współdziała z innymi dziećmi podczas zabawy i pracy.
̶ Uczestniczy w uroczystości z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca.
– Wymienia członków swojej rodziny.
– Rysuje swoją rodzinę.
– Wie, czego nie powinny dotykać dzieci, żeby nie zrobić sobie krzywdy.
̶ Rysuje w ramce portret mamy.
̶ Recytuje wiersz Iwony Róży Salach Dla mamy i taty.
̶ Liczy w zakresie czterech.
̶ Koloruje i ozdabia serduszka.
̶ Śpiewa piosenkę Dla mamy.