Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec - przewidywane osiągnięcia dzieci

III/I

Chciałbym być muzykiem

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Idziemyza dźwiękiem; muzyczno-ruchowej Kolorowe nutki; ruchowo-naśladowczej Gramy na instrumentach.

 

– Pokazuje miną nastrój muzyki wesołej i muzyki smutnej.

– Przestrzega ustalonych norm i reguł.

– Wypowiada się na temat opowiadania.

– Rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty.

– Prawidłowo artykułuje samogłoski.

– Wie, co to jest kołysanka.

– Wyraża muzykę ruchem.

̶  Wykonuje prosty instrument perkusyjny.

III/II

Bawimy się w teatr

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: z wykorzystaniem rymowanki Smoku,smoku!; muzyczno-ruchowej W teatrzetańca; ruchowo-naśladowczej Naśladujemy aktorów.

– Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

– Przedstawia emocje za pomocą miny, gestów, ruchu.

– Grzecznie odnosi się do dorosłych i do dzieci.

– Wie, co to jest teatr.

– Współorganizuje kącik teatralny.

– Porusza się rytmicznie przy muzyce.

̶  Rozpoznaje teatrzyk cieni.

̶  Maluje smoka według własnego pomysłu.

̶  Śpiewa piosenkę Dzieci w przedszkolu.

III/III

Wiosna idzie przez świat

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczych: Kaprysy pogody, Bocian długonogi; orientacyjno-porządkowej Ptaszki – do gniazd!

– Rzuca piłką podczas zabaw na świeżym powietrzu.

– Mówi przysłowie
W marcu jak w garncu z radością i ze smutkiem.

– Stara się współdziałać w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

 

– Wymienia wybrane oznaki wiosny.

– Koloruje rysunek bociana.

– Wskazuje kolejne obrazki słuchzanej historyjki.

– Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki bębenka i kołatki.

– Zamalowuje ograniczoną powierzchnię.

̶  Dostrzega zmienność marcowej pogody.

III/IV

Wielkanoc

– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych: Kury szukają ziarenek,Przestraszone zajączki; ruchowo-naśladowczej Kury i polecenia; ruchowo-rytmicznej Śmigus-dyngus; opowieści ruchowej Przygoda wielkanocna.

– Wypowiada słowa: Pisanki, pisanki, jajka malowane, ze smutkiem, a potem – z radością.

– Wymienia rodzinne tradycje związane z Wielkanocą.

– Wypowiada się na temat opowiadania.

– Składa w całość tekturowe sylwety jajek, pocięte na części.

– Wie, jak jest zbudowane jajko.

– Liczy w zakresie czterech (liczebniki główne i liczebniki porządkowe).

̶  Wymienia to, co kojarzy się z Wielkanocą.

̶  Dostrzega różnice między obrazkami.

̶  Koloruje pisankę według wzoru.

̶  Ilustruje piosenkę ruchem.

̶  Kończy ozdabiać obrazki pisanek.