Marzec - przewidywane osiągnięcia dzieci
III/I Chciałbym być muzykiem | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Idziemyza dźwiękiem; muzyczno-ruchowej Kolorowe nutki; ruchowo-naśladowczej Gramy na instrumentach.
| – Pokazuje miną nastrój muzyki wesołej i muzyki smutnej. | – Przestrzega ustalonych norm i reguł. | – Wypowiada się na temat opowiadania. – Rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty. – Prawidłowo artykułuje samogłoski. – Wie, co to jest kołysanka. – Wyraża muzykę ruchem. ̶ Wykonuje prosty instrument perkusyjny. |
III/II Bawimy się w teatr | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: z wykorzystaniem rymowanki Smoku,smoku!; muzyczno-ruchowej W teatrzetańca; ruchowo-naśladowczej Naśladujemy aktorów. – Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu. | – Przedstawia emocje za pomocą miny, gestów, ruchu. | – Grzecznie odnosi się do dorosłych i do dzieci. | – Wie, co to jest teatr. – Współorganizuje kącik teatralny. – Porusza się rytmicznie przy muzyce. ̶ Rozpoznaje teatrzyk cieni. ̶ Maluje smoka według własnego pomysłu. ̶ Śpiewa piosenkę Dzieci w przedszkolu. |
III/III Wiosna idzie przez świat | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczych: Kaprysy pogody, Bocian długonogi; orientacyjno-porządkowej Ptaszki – do gniazd! – Rzuca piłką podczas zabaw na świeżym powietrzu. | – Mówi przysłowie | – Stara się współdziałać w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
| – Wymienia wybrane oznaki wiosny. – Koloruje rysunek bociana. – Wskazuje kolejne obrazki słuchzanej historyjki. – Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki bębenka i kołatki. – Zamalowuje ograniczoną powierzchnię. ̶ Dostrzega zmienność marcowej pogody. |
III/IV Wielkanoc | – Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowych: Kury szukają ziarenek,Przestraszone zajączki; ruchowo-naśladowczej Kury i polecenia; ruchowo-rytmicznej Śmigus-dyngus; opowieści ruchowej Przygoda wielkanocna. | – Wypowiada słowa: Pisanki, pisanki, jajka malowane, ze smutkiem, a potem – z radością. | – Wymienia rodzinne tradycje związane z Wielkanocą. | – Wypowiada się na temat opowiadania. – Składa w całość tekturowe sylwety jajek, pocięte na części. – Wie, jak jest zbudowane jajko. – Liczy w zakresie czterech (liczebniki główne i liczebniki porządkowe). ̶ Wymienia to, co kojarzy się z Wielkanocą. ̶ Dostrzega różnice między obrazkami. ̶ Koloruje pisankę według wzoru. ̶ Ilustruje piosenkę ruchem. ̶ Kończy ozdabiać obrazki pisanek. |