Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik - przewidywane osiągnięcia dzieci

Październik/ tydzień pierwszy
Temat: "Jesień w sadzie"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • z elementem równowagi "Spacer z jabłkiem";
  • orientacyjno-porządkowej "Rozsypane owoce";
  • muzyczno-ruchowej "Kosz z owocami";
  • z elementami ćwiczeń ortofonicznych "Pociąg z owocami";
  • ruchowo-naśladowczej "Zbieranie jabłek".

– Uczestniczy w zabawach z piłką na świeżym powietrzu.
– Pokazuje, jak się cieszy, a jak złości.
– Bierze udział w ślubowaniu.
– Stosuje słowa: na, pod, obok.
– Rozpoznaje i nazywa kolory (żółty i czerwony).
 ̶  Rozpoznaje i nazywa jabłka, śliwki, gruszki.
– Wielozmysłowo poznaje owoce (jabłka, śliwki, gruszki).
 ̶  Segreguje owoce według rodzaju.
 ̶  Wymienia owoce, które nie rosną w Polsce.
 ̶  Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
 ̶  Wie, że należy myć owoce przed jedzeniem.
 ̶  Lepi jabłuszko z masy solnej.
 ̶  Tworzy kompozycję z pokrojonych i umytych owoców.

Październik/ tydzień drugi
Temat: "Smaczne warzywa"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych: "Sałatka jarzynowa";
  • "Wysoko, nisko" z elementem równowagi;
  • "Spacer z marchewką".

– Bawi się wspólnie piłką na świeżym powietrzu.
– Mówi o tym, co je cieszy, a co smuci.
– Stosuje zwroty grzecznościowe odpowiednie do sytuacji.
– Wielozmysłowo rozpoznaje wybrane warzywa.
– Rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa.
– Maluje palcami.
– Wymienia kolory wybranych warzyw.
– Stempluje kartki stemplami z ziemniaka.
– Śpiewa piosenkę Warzywa.
 ̶  Rozpoznaje obrazek po opisie.

Październik/ tydzień trzeci

Temat: "Jaki jestem"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych: "Jesienny spacer"; "Dotknij", "Każdy Tomek ma swój domek", "Balonik";
  • ruchowo-naśladowczej "Zajączek wybiera się z wizytą".

– Bawi się na świeżym powietrzu, wykorzystując urządzenia znajdujące się w ogrodzie.
 ̶  Buduje dowolne konstrukcje z wybranych klocków.
– Mówi o tym, co je złości, a czego się boi.
– Dba o zabawki i inne przedmioty w sali.
– Podaje swoje imię i nazwisko.
– Prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała.
– Je owoce i warzywa.
– Wypowiada się na temat swoich upodobań.
– Ilustruje piosenkę ruchem.
 ̶  Wymienia to, co potrafi już zrobić.
 ̶  Wypełnia ograniczoną płaszczyznę kawałeczkami papieru.
 ̶  Odpowiada na pytania dotyczące utworu.
 ̶  Śpiewa piosenkę Jestem samodzielny.
 ̶  Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku, wzroku i słuchu.
 ̶  Określa kolor swoich oczu.
 ̶  Rysuje siebie z ulubioną zabawką.
 ̶  Rozpoznaje wydrukowane swoje imię.

Październik/ tydzień czwarty

Temat: "Moje zmysły"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych: "Tańcząca rodzinka", "Wielkoludy i krasnale", "Słuchamy", "Usiądź − wstań";
  • ruchowo-naśladowczej "Gdy dobry humor masz";
  • muzyczno-ruchowej "Moje ciało".

– Mówi rymowankę o zmysłach ze złością, a potem ze smutkiem.
– Bawi się z innymi dziećmi, dzieli się zabawkami.
– Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku, wzroku i słuchu.
 ̶  Określa kolor swoich oczu.
 ̶  Rysuje siebie z ulubioną zabawką.
 ̶  Rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.
 ̶  Wymienia, do czego służą narządy zmysłów (oczy, uszy, usta, nos).
 ̶  Maluje palcem po rysunku jabłka.
 ̶  Rozróżnia wybrane zapachy.
 ̶  Rysuje po śladach rysunku domku.