Październik - przewidywane osiągnięcia dzieci
Październik/ tydzień pierwszy
Temat: "Jesień w sadzie"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- z elementem równowagi "Spacer z jabłkiem";
- orientacyjno-porządkowej "Rozsypane owoce";
- muzyczno-ruchowej "Kosz z owocami";
- z elementami ćwiczeń ortofonicznych "Pociąg z owocami";
- ruchowo-naśladowczej "Zbieranie jabłek".
– Uczestniczy w zabawach z piłką na świeżym powietrzu.
– Pokazuje, jak się cieszy, a jak złości.
– Bierze udział w ślubowaniu.
– Stosuje słowa: na, pod, obok.
– Rozpoznaje i nazywa kolory (żółty i czerwony).
̶ Rozpoznaje i nazywa jabłka, śliwki, gruszki.
– Wielozmysłowo poznaje owoce (jabłka, śliwki, gruszki).
̶ Segreguje owoce według rodzaju.
̶ Wymienia owoce, które nie rosną w Polsce.
̶ Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
̶ Wie, że należy myć owoce przed jedzeniem.
̶ Lepi jabłuszko z masy solnej.
̶ Tworzy kompozycję z pokrojonych i umytych owoców.
Październik/ tydzień drugi
Temat: "Smaczne warzywa"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych: "Sałatka jarzynowa";
- "Wysoko, nisko" z elementem równowagi;
- "Spacer z marchewką".
– Bawi się wspólnie piłką na świeżym powietrzu.
– Mówi o tym, co je cieszy, a co smuci.
– Stosuje zwroty grzecznościowe odpowiednie do sytuacji.
– Wielozmysłowo rozpoznaje wybrane warzywa.
– Rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa.
– Maluje palcami.
– Wymienia kolory wybranych warzyw.
– Stempluje kartki stemplami z ziemniaka.
– Śpiewa piosenkę Warzywa.
̶ Rozpoznaje obrazek po opisie.
Październik/ tydzień trzeci
Temat: "Jaki jestem"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych: "Jesienny spacer"; "Dotknij", "Każdy Tomek ma swój domek", "Balonik";
- ruchowo-naśladowczej "Zajączek wybiera się z wizytą".
– Bawi się na świeżym powietrzu, wykorzystując urządzenia znajdujące się w ogrodzie.
̶ Buduje dowolne konstrukcje z wybranych klocków.
– Mówi o tym, co je złości, a czego się boi.
– Dba o zabawki i inne przedmioty w sali.
– Podaje swoje imię i nazwisko.
– Prawidłowo wskazuje i nazywa wybrane części ciała.
– Je owoce i warzywa.
– Wypowiada się na temat swoich upodobań.
– Ilustruje piosenkę ruchem.
̶ Wymienia to, co potrafi już zrobić.
̶ Wypełnia ograniczoną płaszczyznę kawałeczkami papieru.
̶ Odpowiada na pytania dotyczące utworu.
̶ Śpiewa piosenkę Jestem samodzielny.
̶ Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku, wzroku i słuchu.
̶ Określa kolor swoich oczu.
̶ Rysuje siebie z ulubioną zabawką.
̶ Rozpoznaje wydrukowane swoje imię.
Październik/ tydzień czwarty
Temat: "Moje zmysły"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych: "Tańcząca rodzinka", "Wielkoludy i krasnale", "Słuchamy", "Usiądź − wstań";
- ruchowo-naśladowczej "Gdy dobry humor masz";
- muzyczno-ruchowej "Moje ciało".
– Mówi rymowankę o zmysłach ze złością, a potem ze smutkiem.
– Bawi się z innymi dziećmi, dzieli się zabawkami.
– Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku, wzroku i słuchu.
̶ Określa kolor swoich oczu.
̶ Rysuje siebie z ulubioną zabawką.
̶ Rozróżnia dźwięki – ciche i głośne.
̶ Wymienia, do czego służą narządy zmysłów (oczy, uszy, usta, nos).
̶ Maluje palcem po rysunku jabłka.
̶ Rozróżnia wybrane zapachy.
̶ Rysuje po śladach rysunku domku.