Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień - przewidywane osiągnięcia dzieci

 Przewidywane osiągnięcia dziecka.

 

Wrzesień/ tydzień pierwszy i drugi
Temat: " Pierwszy raz w przedszkolu"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • rozwijającej reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”;
  • ruchowo-naśladowczej „Pokaż, jak to robią”.

– Zna zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie.

– Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu.

̶  Ćwiczy chodzenie w parach.

̶  Samodzielnie się rozbiera.

– Rozpoznaje i naśladuje emocje – złość, smutek, radość, strach.

– Przedstawia się, podając swoje imię.

– Wymienia imiona kolegów i koleżanek.

– Wie, że należy po sobie sprzątać zabawki.

– Rozpoznaje i nazywa swój znaczek rozpoznawczy, odszukuje go w sali, szatni i łazience.

– Wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali.

– Stosuje określenia: na, pod, obok.

– Składa w całość obrazek pocięty na kilka części.

– Ilustruje ruchem piosenkę Jestem przedszkolakiem.

– Wymienia to, co przedstawiała schowana tablica.

̶  Rwie papier na paski (sztanca), układa z pasków kompozycję.

 

Wrzesień/ tydzień trzeci

Temat: " Nadeszła jesień"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowej „Dzieci i drzewa”;
  • rozwijającej spostrzegawczość i utrwalającej znajomość kolorów.

− Kolor do koloru;  orientacyjno-porządkowej Taniec liści.

– Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu (wybranie drzewa do całorocznej obserwacji).

– Pokazuje dane emocje za pomocą ruchu, gestu, mimiki.

– Porządkuje zabawki po zabawie.

– Uważnie słucha wiersza.

– Wielozmysłowo poznaje liście.

– Wymienia nazwy wybranych drzew.

– Segreguje liście według kształtu.

̶  Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.

̶  Dopasowuje liście do ich rysunków.

̶  Rozpoznaje dźwięki − wysokie i niskie.

̶  Posługuje się określeniami: długi, krótki, dłuższy, krótszy, wąski, szero-ki, węższy, szerszy.

̶  Stempluje na rysunku szala listki stemplami z ziemniaków.

̶  Śpiewa piosenkę Jeż.

̶  Naśladuje głosy wybranych zwierząt leśnych.

̶  Wykleja sylwetę wiewiórki kawałkami wełny.

̶  Liczy w zakresie trzech.

Wrzesień/ tydzień czwarty

Temat: " Co robią zwierzęta jesienią"

Dziecko:

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:

  • : ruchowo-naśladowczej „Jestem zwierzątkiem";
  • orientacyjno-porządkowych: „Wie-wiórki – do dziupli”, „Zanieś śniadanie jeżykowi ".

– Uczestniczy w zabawach ruchowych  na świeżym powietrzu.

̶  Samodzielnie spożywa posiłki.

– Wie, że zwierzęta od-czuwają; wyraża opiekuńczy stosunek względem nich.

– Bawi się z innymi dziećmi.

– Odpowiada na pytania dotyczące utworu.

– Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta leśne.

– Wykonuje jeża z łupiny kasztana i plasteliny.

– Syntezuje podzielone rytmicznie nazwy zwierząt.

– Wskazuje małe liście i duże liście z tego samego drzewa.

̶  Wskazuje wymienione, wybrane części ciała.