Wrzesień - przewidywane osiągnięcia dzieci
Przewidywane osiągnięcia dziecka.
Wrzesień/ tydzień pierwszy i drugi
Temat: " Pierwszy raz w przedszkolu"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- rozwijającej reakcję na sygnał słowny „Jestem w przedszkolu”;
- ruchowo-naśladowczej „Pokaż, jak to robią”.
– Zna zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie.
– Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu.
̶ Ćwiczy chodzenie w parach.
̶ Samodzielnie się rozbiera.
– Rozpoznaje i naśladuje emocje – złość, smutek, radość, strach.
– Przedstawia się, podając swoje imię.
– Wymienia imiona kolegów i koleżanek.
– Wie, że należy po sobie sprzątać zabawki.
– Rozpoznaje i nazywa swój znaczek rozpoznawczy, odszukuje go w sali, szatni i łazience.
– Wymienia kąciki zainteresowań znajdujące się w sali.
– Stosuje określenia: na, pod, obok.
– Składa w całość obrazek pocięty na kilka części.
– Ilustruje ruchem piosenkę Jestem przedszkolakiem.
– Wymienia to, co przedstawiała schowana tablica.
̶ Rwie papier na paski (sztanca), układa z pasków kompozycję.
Wrzesień/ tydzień trzeci
Temat: " Nadeszła jesień"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowej „Dzieci i drzewa”;
- rozwijającej spostrzegawczość i utrwalającej znajomość kolorów.
− Kolor do koloru; orientacyjno-porządkowej Taniec liści.
– Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu (wybranie drzewa do całorocznej obserwacji).
– Pokazuje dane emocje za pomocą ruchu, gestu, mimiki.
– Porządkuje zabawki po zabawie.
– Uważnie słucha wiersza.
– Wielozmysłowo poznaje liście.
– Wymienia nazwy wybranych drzew.
– Segreguje liście według kształtu.
̶ Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru.
̶ Dopasowuje liście do ich rysunków.
̶ Rozpoznaje dźwięki − wysokie i niskie.
̶ Posługuje się określeniami: długi, krótki, dłuższy, krótszy, wąski, szero-ki, węższy, szerszy.
̶ Stempluje na rysunku szala listki stemplami z ziemniaków.
̶ Śpiewa piosenkę Jeż.
̶ Naśladuje głosy wybranych zwierząt leśnych.
̶ Wykleja sylwetę wiewiórki kawałkami wełny.
̶ Liczy w zakresie trzech.
Wrzesień/ tydzień czwarty
Temat: " Co robią zwierzęta jesienią"
Dziecko:
– Uczestniczy w zabawach ruchowych:
- : ruchowo-naśladowczej „Jestem zwierzątkiem";
- orientacyjno-porządkowych: „Wie-wiórki – do dziupli”, „Zanieś śniadanie jeżykowi ".
– Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
̶ Samodzielnie spożywa posiłki.
– Wie, że zwierzęta od-czuwają; wyraża opiekuńczy stosunek względem nich.
– Bawi się z innymi dziećmi.
– Odpowiada na pytania dotyczące utworu.
– Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta leśne.
– Wykonuje jeża z łupiny kasztana i plasteliny.
– Syntezuje podzielone rytmicznie nazwy zwierząt.
– Wskazuje małe liście i duże liście z tego samego drzewa.
̶ Wskazuje wymienione, wybrane części ciała.