zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień
Czyńmy dobro
- kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób, zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym, kształtowanie empatii, życzliwości i troski o innych, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy
- zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów, zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- kształtowanie umiejętności obserwowania i opisywania przyrody, rozwijanie zainteresowania naturą, zachęcanie do poznawania ciekawostek dotyczących Laponii, kształtowanie postawy szacunku do przyrody, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
- utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie umiejętności koncentracji i logicznego myślenia podczas wykonywania prostych prac technicznych, rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności, kształtowanie satysfakcji z wykonanej pracy
Odczytaj wiadomość
- rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie, kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji, budowanie postawy akceptacji, rozwijanie umiejętności współpracy
- zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „k, K”, doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze sposobami komunikacji na odległość, wprowadzenie do poznania zasad obowiązujących podczas wysyłania wiadomości
- wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty), rozwijanie umiejętności liczenia, kształtowanie umiejętności kodowania, kształtowanie umiejętności społecznych w sytuacjach oficjalnych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia sposobów komunikowania się zwierząt z ludźmi, rozwijanie słownictwa związanego z komunikacją zwierząt, ćwiczenie słuchu, kształtowanie zdolności dostrzegania emocji u zwierząt, uświadamianie konieczności respektowania praw zwierząt
- rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie poczucia estetyki, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
Święta za pasem
- kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych, kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej, ćwiczenie zgodnej i bezpiecznej zabawy w grupie
- kształtowanie umiejętności składania życzeń, zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami, budowanie więzi rodzinnych
- rozwijanie umiejętności przeliczania potraw i osób przy stole, zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu, kształtowanie umiejętności zapamiętywania, rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi
- zapoznanie z różnymi rodzajami drzew iglastych, doskonalenie umiejętności obserwacji drzew iglastych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie empatii wobec przyrody
- zapoznanie z kolędą, ćwiczenie motoryki małej podczas tworzenia ozdób świątecznych, budowanie poczucia wspólnoty, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
Zimowe zabawy
- kształtowanie odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, kształtowanie umiejętności dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych sportów zimowych oraz sprzętu potrzebnego do ich uprawiania, zapoznanie z zasadami bezpiecznego uprawiania sportów zimowych, zachęcanie do aktywności fizycznej
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
- kształtowanie wrażliwości na piękno zimowego krajobrazu, zapoznanie z zależnościami w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, budowanie atmosfery radosnej zabawy
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem, zapoznanie z życiem ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, rozwijanie poczucia muzycznego pulsu, orientacji w przestrzeni, uwrażliwienie na formę utworu, budowanie poczucia satysfakcji i radości z samodzielnego poszerzania wiedzy na zadany temat
