Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
- wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, nauka relaksacji
- rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej
- rozpoznawanie cyfry 4,5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb,
- poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,
- sprawne poruszanie się w przestrzeni, doskonalenie współpracy w parach
- rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem,
- poszerzanie słownictwa, poznanie pojęć: mała ojczyzna, mapa, wspólnota, poszerzanie słownika czynnego, rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt, poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy siebie oraz swoje domy, poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych,
- kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania emocji, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, kształtowanie empatii,
- doskonalenie współpracy, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poznanie podstawowych informacji na temat zmysłów i narządów zmysłów, rozwijanie wrażliwości zapachowej,
- utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza,
- poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, odwzorowywania, wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu
- poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie tężyzny fizycznej, dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i zadań
Dla dzieci 5-cio letnich dodatkowo:
- rozpoznawanie litery t, T, m, M, d, D, y, Y, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania,
- doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej,