Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad

 

  • wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, nauka relaksacji
  • rozwijanie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie cyfry 4,5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb,
  • poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,
  • sprawne poruszanie się w przestrzeni, doskonalenie współpracy w parach
  • rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem,
  • poszerzanie słownictwa, poznanie pojęć: mała ojczyzna, mapa, wspólnota, poszerzanie słownika czynnego, rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt, poznanie sposobów, w jakie zwierzęta przygotowują do zimy siebie oraz swoje domy, poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących z Polski i pozostających w niej oraz ich zwyczajów żywieniowych,
  • kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania emocji, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, kształtowanie empatii,
  • doskonalenie współpracy, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
  • rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poznanie podstawowych informacji na temat zmysłów i narządów zmysłów, rozwijanie wrażliwości zapachowej,
  • utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza,
  • poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów służących do utrzymania czystości,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji, odwzorowywania, wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu
  • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie tężyzny fizycznej, dokładne wykonywanie wszystkich ćwiczeń i zadań

 

Dla dzieci 5-cio letnich dodatkowo:

  • rozpoznawanie litery t, T, m, M, d, D, y, Y, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do pisania i czytania,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej,