Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – wrzesień
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień:
• Integracja grupy – poznawanie imion kolegów i koleżanek.
• Zapoznanie z zasadami panującymi w sali i w przedszkolu.
• Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych (ubieranie, korzystanie z toalety, mycie rąk).
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i reagowania na sygnały nauczyciela.
• Nauka piosenki powitalnej i prostych rymowanek integracyjnych.
• Rozwijanie świadomości zasad bezpieczeństwa w przedszkolu, domu i na drodze.
• Poznawanie numerów alarmowych i sposobów wzywania pomocy.
• Ćwiczenie prawidłowego przechodzenia przez jezdnię.
• Wdrażanie do respektowania umów i zasad bezpieczeństwa w grupie.
• Wykonywanie prac plastycznych związanych z bezpieczeństwem (np. sygnalizator, znak STOP)
• Rozwijanie poczucia więzi emocjonalnej z rodziną.
• Kształtowanie umiejętności opisywania swojego domu i bliskich.
• Rozpoznawanie i nazywanie pomieszczeń w domu oraz ich przeznaczenia.
• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojego otoczenia.
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem jesieni.
• Rozpoznawanie i nazywanie wybranych darów jesieni (kasztany, żołędzie, liście, owoce).
• Rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości na piękno przyrody.
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem jesieni.
• Udział w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
• Rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości na piękno przyrody.
• Segregowanie darów jesieni według kształtu, koloru i wielkości.
• Wykonywanie prac plastycznych przedstawiających rodzinę i dom
• Tworzenie jesiennej galerii prac plastycznych.