Kwiecień - przewidywane osiągnięcia dzieci
IV/I
Chciałbym zostać sportowcem
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: ruchowo-naśladowczej Rób to, co ja; z elementem toczenia
– Toczymy piłkę do celu; z elementem podskoku
– Małe piłki i duże piłki.
− Uczestniczy w zabawach w ogrodzie przedszkolnym.
– Pokazuje miną, ruchem, jak się cieszy, że będzie się bawić w ogrodzie przedszkolnym.
– Uczestniczy w działaniach grupowych organizowanych przez N.
– Rysuje na temat Moje ulubione zabawy na powietrzu.
– Ilustruje piosenkę ruchem.
– Wypowiada się na temat zabaw ruchowych na powietrzu..
– Segreguje piłki według wielkości.
IV/II
Chciałbym być kosmonautą
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: bieżnej Statki kosmiczne; opowieści ruchowej Wyprawa w kosmos; ruchowo-naśladowczej Rakieta; orientacyjno-porządkowej Mieszkańcy Ziemi.
– Naśladuje ruchy ptaków podczas zabaw na świeżym powietrzu.
– Pokazuje, jak się cieszy z wizyty ufoludka i jak się boi tej wizyty.
– Zgodnie bawi się z innymi dziećmi.
– Wypowiada się na temat opowiadania.
– Koloruje rysunek księżyca, nazywa kolory użytych kredek.
– Maluje palcem wymyślonego kosmitę.
– Syntezuje słowa podzielone na sylaby.
– Recytuje rymowankę.
̶ Nakleja obrazki (ludzie, zwierzęta, rośliny) na zieloną kartkę w kształcie koła.
̶ Wie, kiedy jest dzień, a kiedy – noc.
̶ Segreguje papierowe gwiazdki według wielkości.
̶ Dostrzega rytm w ciągu gwiazdek i go kontynuuje.
IV/III
Dbamy o Ziemię
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: muzyczno-ruchowej Smutne drzewa i wesołe drzewa; ruchowo-naśladowczej Zabawy w wodzie; orientacyjno-porządkowej Pszczółki nad łąką.
– Wczuwa się w rolę smutnego drzewa i wesołego drzewa.
– Zgodnie współdziała w grupie.
– Porusza się rytmicznie przy piosence.
– Zapamiętuje nazwy i liczbę przedmiotów pokazanych, a potem zakrytych.
– Wie, gdzie mieszkają: kret, ryba, wiewiórka.
– Kończy rysować ul.
IV/IV
Jestem Polakiem i Europejczykiem
– Uczestniczy w zabawach ruchowych: orientacyjno-porządkowej Dzieci – do domu! Dzieci – na spacer; bieżnych: Trzy pociągi, Płynie Wisła.
– Wykonuje rzuty i chwyty podczas zabaw piłką na świeżym powietrzu.
– Pokazuje, jak jest dumne z tego, że jest Polakiem.
– Przestrzega ustalonych zasad zachowania.
– Podaje nazwę swojej miejscowości.
– Koloruje ograniczoną płaszczyznę.
– Podaje nazwę kraju, w którym mieszka.
̶ Nazywa stolicę Polski.
̶ Koloruje flagę Polski.
̶ Mówi kilka słów po angielsku.